Четвер, 24.05.2018, 04:18
Вітаю Вас Гість

 

 

                                                                                                                Саморегуляція людини в надзвичайній ситуації
   Слово «паніка» походить від імені Пана, бога пастухів у грецькій міфології. Видатний зоолог Альфред Брем описав, як внаслідок незначної причини ( особливо  вночі) цілі отари овець та кіз повністю виходили з-під контролю, кидалися у воду, вогонь, стрибали в безодню або нерухомо зупинялися на одному місці. У цей час їх могло занести снігом, залити дощем, вони могли замерзнути, загинути з голоду, але не робили жодних спроб сховатися чи знайти їжу. Так безглуздо гинули не одна, не дві, а тисячі тварин.
   Відчувати страх під час небезпеки – це нормально, бо це є проявом інстинкту самозбереження. Гострий стрес мобілізує фізичні сили, прискорює роботу головного мозку, концентрує увагу, допомагає вийти з критичної ситуації. Але безконтрольний страх заважає адекватно реагувати на загрозу.
   Паніка – явище масове. За визначенням психологів, це стан жаху, який супроводжується різким ослабленням вольового самоконтролю та охоплює всю групу людей. Фактори, що викликають паніку: страх тривоги та невпевненості, наявність схвильованих та стимулюючих слухів, які перебільшують небезпеку або її наслідки.
    Пам’ятайте: паніка блокує здатність до раціональної оцінки ситуації.

Поради під час загрози терористичного акту
1.    Якщо ви побачили підозрілий предмет у під’їзді вашого будинку (на зупинці тощо), запитайте сусідів: можливо, він належить їм. Якщо власник невідомий, зателефонуйте в міліцію.
2.    Не чіпайте незнайомий предмет.
3.    Зафіксуйте час, коли ви побачили знахідку.
4.    Намагайтеся зробити так, щоб люди, які знаходяться поруч, відійшли подалі від знахідки.
5.    Якщо стався вибух, необхідно лягти на підлогу в позі ембріона, уникаючи вітрин, скляних шаф тощо.
6.    Якщо будинок почав валитися, необхідно сховатися між головними стінами, так як небезпеку найчастіше несуть перегородки, стелі, люстри.
7.    Не треба виходити на балкон, не можна користуватися ліфтом, чіпати електроприлади.
8.    Виходити з приміщення потрібно притиснувшись спиною до стіни.
9.    Якщо немає змоги залишити приміщення, привертайте увагу стуком або криком, що повинен повторюватися через відповідні проміжки часу.
10.     Пам’ятайте, що людина при мінімальній активності може протриматися без води 5 діб.

 

 




Корупція як негативне суспільне явище

Просвітницька робота з учнями загальноосвітніх навчальних закладів щодо нетерпимості до проявів корупції повинна відбуватися шляхом удосконалення правової освіти учнів, спрямованої на формування правової освіченості, уміння оперувати правовими знаннями, здатності діяти відповідно до вимог права і закону.

Види корупції:

Отримання, вимога, давання хабара.

Безгосподарність, розкрадання державного майна.

Незаконне використання конфіденційної державної інформації.

Торгівля своїм впливом, його використання для особистої вигоди.

Обман на виборах і втручання у вибори.

Поширення або надання помилкової інформації для введення в оману державних посадовців, що ведуть розслідування.

Особиста участь посадових осіб і державних службовців у комерційній діяльності задля одержання особистого або корпоративного прибутку.

Використання службового становища задля «перекачування» державних коштів у комерційні структури.

Надання пільг для своєї корпоративної групи із відволікання державних ресурсів.

Використання службового становища для впливу на ЗМІ задля одержання особистої та корпоративної вигоди.

Використання посадовими особами і державними службовцями підставних осіб і родичів у комерційних структурах.

Лобіювання при прийнятті нормативних актів в інтересах зацікавлених груп.

Зловживання службовим становищем у процесі приватизації, здачі в оренду, ліцензуванні, квотування.

Надання державних фінансових і матеріальних ресурсів у виборчі фонди окремих претендентів.

Сприяння в припиненні кримінальних справ тощо.

Антикорупційні стратегії (заходи):

затвердження чітких критеріїв і процедур прийняття службовців на роботу та їх кар’єрного росту;

встановлення чітких (прозорих) процедур прийняття значущих для суспільства й держави рішень, заснованих на безсторонності й прагненні до забезпечення добробуту всіх громадян;

розмежування політичних і державних постів, заборона службовцям, які обіймають посади у місцевому самоврядуванні представляти політичні партії;

заборона державним службовцям брати участь у комерційній діяльності;

вимога щодо прозорості й законності доходів і витрат політичних партій;

контроль над доходами політиків, оприлюднення їхніх доходів (декларація доходів);

реєстрація подарунків, які отримують політики;

створення таких етичних кодексів держслужбовців і політиків, які б доповнювали правову систему;

внесення доповнень до законодавства з чітким визначенням корупційних дій, що забороняються;

авторизація рішень, що приймаються державними службовцями, і вимога колегіального ухвалення особливо важливих рішень;

удосконалення процедур публічних закупівель і приватизації державного майна.

 Корупція та відповідальність за корупційні дії

(нормативно - правова база)

 

Міжнародні акти

Конвенція ООН проти корупції, підписана від імені України 11.12.03 в м. Меріда (Мексиканські Сполучені Штати) та ратифікована згідно із Законом України від 18.10.06 № 251-V

Кримінальна конвенція про боротьбу з корупцією, підписана від імені України 27.01.99 в м. Страсбурзі та ратифікована згідно із Законом України від 18.10.06 № 252-V

Цивільна конвенція про боротьбу з корупцією, підписана від імені України 04.11.99 в м. Страсбурзі та ратифікована згідно із Законом України від 16.03.05 № 2476-ІV

Модельний кодекс поведінки державних службовців країн Ради Європи (схвалено Рекомендацією  Кабінету  Міністрів  Ради  Європи Європейським  країнам  «Про  кодекси  поведінки  для державних  службовців», травень      2000 р., № R (2000)10).

Закони України

Про засади запобігання і протидії корупції (від 07.04.11 № 3206-VІ).

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення (від 07.04.11 № 3207-VІ).

Про правила етичної поведінки. (від 17.05.2012 № 4722 – VI).

Укази Президента України

Про утворення Національного антикорупційного комітету (від 26.02.10 № 275/2010, прийнято рішення про утворення, визначено основні завдання НАК).

Про Національну антикорупційну стратегію на 2011-2015 роки (від 21.10.11 № 1001/2011, затверджено Національну антикорупційну стратегію на 2011-2015 роки).

Про першочергові заходи з реалізації Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» (від 05.10.11 № 964/2011, покладено тимчасово на Мін’юст функції спеціально уповноваженого органу з питань антикорупційної політики, доручено підготувати законодавчі та підзаконні акти з реалізації вказаного Закону).

Про делегацію України для участі в роботі Групи держав Ради Європи проти корупції (GRECO) ( від 20.08.2012 № 479/2012

Постанови Кабінету Міністрів України

Про затвердження Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки (від 28.11.11 № 1240).

Про затвердження Порядку підготовки та оприлюднення звіту про результати проведення заходів щодо запобігання і протидії корупції ( від 20.10.2011 № 1094).

КАРНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

Стаття 369. Давання хабара

   1. Давання хабара - карається штрафом від двохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк від двох до п'яти років.

   2. Давання хабара, вчинене повторно, - карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з конфіскацією майна або без такої.

   3. Особа, яка дала хабар, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо стосовно неї мало місце вимагання хабара або якщо після давання хабара вона добровільно заявила про те, що сталося, до порушення кримінальної справи щодо неї органу, наділеному законом правом на порушення кримінальної справи.

КАРНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

 Стаття 368. Одержання хабара

  1. Одержання службовою особою в будь-якому вигляді хабара за виконання чи невиконання в інтересах того, хто дає хабара, чи в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади чи службового становища - карається штрафом від семисот п'ятдесяти до однієї тисячі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від двох до п'яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

 2. Одержання хабара у великому розмірі або службовою особою, яка займає відповідальне становище, або за попередньою змовою групою осіб, або повторно, або поєднане з вимаганням хабара, - карається позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

 3. Одержання хабара в особливо великому розмірі або службовою особою, яка займає особливо відповідальне становище, - карається позбавленням волі на строк від восьми до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

Словник термінів

Антикорупційні стандарти– сукупність поведінкових і правових норм, що сприяють обмеженню корупційної поведінки.

Бюрократична корупція – або адміністративна корупція є поширеною в органах державного управління на рівні здійснення державної політики в тих місцях, де громадяни спілкуються з чиновниками. Бюрократичну корупцію, як правило, відокремлюють від «великої» корупції політичного рівня (настільки, наскільки можливо відокремити державне управління від політики).

Валовий національний продукт – макроекономічний показник, що представляє обчислену в ринкових цінах вартість виробленого країною протягом року кінцевого продукту.

Відкат – хабар у вигляді передачі частини невиправданих благ або послуг, незаконного таємного платежу в обмін на інше благо. Дане слово описує хабар з боку хабароодержувача. Наприклад, одна особа надає іншому блага, а ця друга особа віддає йому натомість якийсь менший відкат. Це слово використовують для опису вигоду від корупційної або незаконної операції або ж вигоди від надання особливих послуг. Відкат також можуть називати відсотком, часткою, винагородою, комісією (зрозуміло, незаконними).

Відмивання брудних грошей – процес, коли характер отриманих нечесним і \або незаконним шляхом грошей (зокрема, доходів від корупції) представлений так, щоб здавалося, що ці кошти отримані від легальних операцій (легального бізнесу). Як основні користувачі послуг з відмивання грошей розглядаються наркоторговці, представники організованої злочинності, клептократи і так звані «злочинці в білих комірцях». Банківська таємниця і податкові офшори сприяють відмиванню грошей.

Державна економічна політика – генеральна лінія дій і сукупність заходів, проведених урядом від імені держави у сфері виробництва, розподілу, обміну, споживання, нагромадження, експорту, імпорту економічного продукту в країні.

Державний посадовець – особа, яка, працюючи в державних органах влади, органах управління, органах самоврядування, правоохоронних, державного контролю та нагляду й прирівнюваних до них органах, виконує функції представника влади або наділена адміністративними повноваженнями.

Державний службовець – особа, що перебуває на державній службі, - державний політик, державний службовець публічного адміністрування згідно з Законом про державну службу, а також у прирівнюваних до них органах, виконує функції представника владних установа бо наділена адміністративними повноваженнями, а також офіційний кандидат на згадані посади (Кримінальний кодекс Литовської Республіки. – 2000. – Ст. 230).

Економічні інтереси – усвідомлені потреби, виражені в якісній чи кількісній формі, задоволення яких є життєво необхідним для функціонування держави, підприємства, особи.

Загрози економічній безпеці – явні чи потенціальні дії, що ускладнюють або унеможливлюють реалізацію національних економічних інтересів і створюють небезпеку для соціально – економічної і політичної систем, національних цінностей, життєзабезпечення нації та окремої особи.

Заступництво/патронаж – підтримка зі сторони «патрона» (багатого або впливового заступника). Заступництво приводить до призначень на державні посади, підвищення по службі, укладання необхідних контрактів тощо. Але безкоштовно нічого не робиться: заступники використовують своє становище для підтримки відносин, а також для отримання влади, багатства і статусу. Заступництво переходить межі легітимного політичного впливу і порушує принципи винагороди за заслуги.

Здирство – незаконна вимога або отримання службовцем в рамках виконання своїх посадових обов’язків якої – небудь власності або грошей, які не призначені йому згідно з законом, часто з використанням сили, залякувань або перевищення повноважень. Здирство включає вимогу додаткових платежів понад те, що обумовлене нормативами.

Зловживання(службовим становищем, посадовими повноваженнями, владою) – це:

·         здійснення посадовою особою дій, які хоча і входять у коло її службових повноважень, але в конкретному випадку є незаконними;

·         нездійснення дій, які посадова особа зобов’язана була здійснити згідно із своїми службовими обов’язками.

Злочини проти державної влади – вид злочинів, для яких об’єктом посягань виступають:

·         основи конституційного ладу;

·         безпека держави;

·         нормальне функціонування органів державної влади;

·         інтереси державної й муніципальної служби;

·         нормальне здійснення правосуддя;

·         установлений порядок керування.

Злочинні дії корупційного характеру – хабарництво, хабарництво через посередника, підкуп, інші злочинні дії, якщо вони здійснені в секторі публічного адміністрування або під час надання публічних послуг із метою отримання вигоди для себе або інших осіб: зловживання службовим становищем або перевищення повноважень, зловживання офіційними повноваженнями, підробка документів або вимірювальних засобів, шахрайство, привласнення або розтрата майна, розголошування службової таємниці, розголошування комерційної таємниці, надання неправильних даних про прибутки або майно, легалізація придбаних незаконним шляхом грошей або майна, втручання в діяльність державного службовця або особи, що виконує функції публічного адміністрування, чи інші злочинні дії, коли з їх допомогою прагнуть отримати хабар або вимагають його, прагнуть до підкупу або прагнуть приховати чи замаскувати хабарництво або підкуп.

Інвестиції – вкладення капіталу в підприємство, нові проекти, різні галузі господарства з метою одержання прибутку, поліпшення соціального стану (для фізичних осіб). Інвестиції можуть здійснюватися за рахунок державних засобів (державні інвестиції), за рахунок засобів приватних інвесторів, українськими компаніями, закордонними компаніями, в останньому випадку такі інвестиції будуть вважатися іноземними.

Конкуренція – у класичній економічній теорії – елемент ринкового механізму, який дає змогу зрівноважити попит та пропозицію. У повсякденнім розумінні – суперництво економічних суб’єктів за кращі умови виробництва, купівлі й продажу товарів.

Конфлікт інтересів – протиріччя між службовими обов’язками та особистими корисливими інтересами.

Корупціогенність – закладена в правових нормах можливість сприяти корупційним діям і/або рішенням у процесі реалізації таких норм.

Корупція – злочинна діяльність у сфері політики або державного керування, що полягає у використанні посадовими особами довірених їм прав і владних можливостей для особистого збагачення. Це сукупність ряду посадових злочинів: хабарництво, зловживання службовим становищем та інше.

Національна безпека-захищеність життєво важливих інтересів людини і громадянина,суспільства і держави,за якої забезпечується сталий розвиток суспільства, вчасне, виявлене запобігання і нейтралізація реальних та потенційних загроз.

Лобізм-процес,під час якого здійснюється обмін інформацією і думка групи,організації або її частини передається посадовцям (як обраним,так і таким,що призначаються), що мають владу і метою впливу на ухвалення сприятливого рішення.

Менталітет- унікальний склад різних людських психічних властивостей і якостей,а також особливостей їх проявів.Менталітет визначає умонастрій і життєву позицію.

Мораль-моральність,сукупність норм і принципів поведінки індивіда стосовно суспільства та інших людей,- одна з основних форм суспільної свідомості.

Мотив зловживання- прагнення посадової особи одержати корисливу вигоду майнового або немайнового характеру.

Панібратство –сприяння  старим друзям і знайомим. Це фаворитизм,конфіденційність,і привілейовані відносини,засновані на тривалій дружбі.

Підзвітність –характеризує обмеження,покладені на поведінку політиків і чиновників з боку державних інститутів,організацій і об’єднань,виборців,що володіють повноваженнями з накладення санкцій. Підзвітність має три основні складові прозорість, відповідальність і підконтрольність. Підзвітністю є обов’язок державного інституту,чиновника або політика виконувати ті або інші функції і обґрунтовувати свої рішення і дії відповідними правилами і нормами. Ідея демократичної підзвітності полягає в тому,що ті люди,яким довірена політична влада, підзвітні «народу», як прямо через вибори, або ж через делеговані повноваження й інституційну систему заборон і противаг.

Політична корупція –будь-яка взаємодія представників приватного і державного секторів,при якій суспільні блага нелегітимно перетворюються на приватні вигоди. Словосполучення «політична корупція» часто використовують,як синонім корупції у вищих ешелонах влади ,адже вона відрізняється від бюрократичної (дрібномасштабної)корупції тим,що до неї залучені особи,які ухвалюють політичні рішення. Політична корупція має місце на верхніх рівнях політичної системи, де політики і державні діячі,покликані створювати на користь народу закони і стежити за їх виконанням,використовують свої повноваження для збільшення власної влади,багатства або статусу. Політична корупція не тільки приводить до нецільового використання ресурсів, а й спотворює порядок ухвалення рішень. Політична корупція має місце тоді,коли правителі зловживають законами й іншими нормами, ухиляються від їх дотримання,ігнорують або  навіть пристосовують їх під свої інтереси. Це відбувається в тих випадках,коли правова база для відстежування корупційних дій і покарання за них слабка і дає правителям можливості відкрито порушувати букву закону.

Посадові злочини-злочини,що посягають на нормальну діяльність державного або муніципального апарату,вчинені посадовими особами з використанням свого службового становища. Посадовими злочинами є:

·         зловживання посадовими повноваженнями;

·         перевищення посадових повноважень;

·         давання хабара;

·         одержання хабара;

·         службова підробка;

·         недбалість,ті інші;

Превенція корупції- виявлення й усунення причин,умов корупції внаслідок створення й запровадження системи відповідних заходів,а також вплив на осіб з метою їх застереження від учинення злочинних дій корупційного характеру.

Приватні інтереси- приватна майнова або немайнова зацікавленість кандидата або особи,що перебуває на державній службі (або його близького родича чи члена сім’ї ),здатна впливати на ухвалення рішень,виконуючи службові обов’язки.

Прозорість-ясність,чесність і відвертість.Прозорість-це принцип,згідно з яким ті,на кого впливають управлінські рішення, повинні бути проінформовані причому обов’язком державних службовців,керівниківі довірених осіб є відвертість, передбаченість і зрозумілість дій. Отже,прозорість повинна супроводжуватися доступом,актуальністю,якістю і надійністю.Вона забезпечує активний потік вчасної і надійної інформації соціально-економічного і політичного характеру(наприклад,про використання позик приватними інвесторами і платоспроможність позичальників,про надання державних послуг,про грошово- кредитну і бюджетну політику, про діяльність міжнародних організацій).Прозорість дає змогу інститутам (і громадськості) ухвалювати підкріплені інформацією політичні рішення,підвищує рівень підзвітності уряду і скорочує можливості для корупції.Прозорість також важлива для економіки:вона покращує розподіл ресурсів,підвищує ефективність і підсилює перспективи зростання.

Публічні інтереси-зацікавленість суспільства  в неупередженому та справедливому ухваленні рішень особами,що знаходяться на державній службі.

Розтрата- привласнення засобів працедавця.Це може бути нецільове використання власності,до якої є доступ,або ж власності,яка юридично довірена в рамках формального положення:підлеглий,агент,довірена особа або охоронець.Це крадіжка або розкрадання,але не корупція,оскільки тут немає хабародавця.

Система добросовісності/доброчесності.Сумлінність є якістю чесності і невідсутності від моральних принципів у всіх діях.Система сумлінності є політико-адміністративною структурою, стимулюючою доброчесність.Національна система сумлінності тієї або іншої країни включає всі урядові і неурядові інститути, які здатні працювати спільно заради досягнення високих стандартів сумлінності і низького рівня корупції і управлінських помилок,роблячи це як самостійно,так і в рамках системи підзвітності,де кожна з організацій виступає в ролі сторожового пса”,спостерігаючи за діями,як мінімум, однієї іншої організацій.

Система заборони і противаг-ідея про розподіл повноважень з метою перешкоди зловживанню владою. Система заборон і противаг є конституційним обмежувачем,в умовах якого,як правило,три гілки влади(виконавча,законодавча і судова,а також інші інститути держави) володіють повноваженнями обмежувальними стосовно один одного,- так щоби жодна гілка не підвищувалася на іншими. Це демократична система змінного уряду,де є багаторівневий інституційний контроль,дієві перевірки,дотримання законів, бюджетів та інших норм.

Системна корупція. На відміну від використання випадкових можливостей,системна корупція є укоріненою важливою частиною економічної,соціальної та політичної системи,яка заторкує набагато ширшу ділянку,аніж та,що безпосередньо живить її. Системна корупція не є особливим різновидом корупційних дій,радше це така ситуація,коли основні інститути і процеси в державі постійно використовуються окремими корумпованими громадянами і групами, а більшість громадян не мають альтернативи. Системна корупція наприклад,характерна для таких країн,як Бангладеш,Камерун,Кенія,Нігерія та й багатьох інших.

Хабарництво- збірне поняття,що охоплює дві самостійні складові посадових злочинів проти державної влади,інтересів державної служби та служби в органах місцевого самоврядування:одержання хабара і давання хабара.

Шахрайство - економічний злочин,що припускає використання особою обману або шахрайства задля незаконної наживи. Часто шахрайство продиктоване бажанням обдурити будь- кого і завдати цим шкоду, а «конструктивне» шахрайство спрямоване на отримання прибутків внаслідок зловживання довірою.

-->

Форма входу
Корисні посилання
Національна дитяча гаряча лініяНаціональна гарча лінія
Календар
«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
1. Відмінно
2. Добре
3. Непогано
4. Жахливо
5. Погано
Всего ответов: 155
Друзі сайту
Статистика

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0