Вівторок, 22.05.2018, 12:08
Вітаю Вас Гість

На законодавство України з початком нового року чекає оновлення. З 01.01.2013 набувають чинність 8 законів: «Про державний земельний кадастр», «Про затвердження Загальнодержавної цільової програми розвитку водного господарства та екологічного оздоровлення басейну річки Дніпро на період до 2021 року», «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», «Про Загальнодержавну цільову програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2013 - 2017 роки», «Про зайнятість населення», «Про проведення економічного експерименту щодо державної підтримки суднобудівної промисловості», «Про стимулювання інвестиційної діяльності в пріоритетних галузях економіки з метою створення нових робочих місць», «Про Державний бюджет України на 2013 рік». 

Також будуть внесені зміни до вже чинних нормативно-правових актів. Серед них: Митний, Податковий та Бюджетний кодекси України, Закон України «Про дорожній рух», Закон України «Про Митний тариф України», Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», Декрет Кабінету Міністрів України «Про державне мито» тощо. 

 


 

Правила дорожнього руху України(2013р.)

 

 

Кабінет Міністрів України на своєму засіданні 11 лютого прийняв зміни до Правил дорожнього руху. Ці зміни передбачають ряд нововведень: введення в дію нових термінів, обов’язковість руху транспортних засобів з увімкненим ближнім світлом фар у світлу пору доби, а також посилення вимог до проїзду повз транспортні засоби з розпізнавальним знаком «Діти». 

12 лютого в Департаменті ДАІ МВС України відбувся брифінг щодо змін до діючих Правил дорожнього руху. Начальник Центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем ДДАІ Сергій Будник роз’яснив журналістам основні аспекти нововведень. 

 

Він зазначив, що у постанові враховані положення Конвенції про дорожній рух та стандартів, які діють у цій сфері в державах-членах Європейського Союзу. 

 

Це, перш за все, посилення вимог до застосування технічних засобів регулювання дорожнього руху, запровадження європейських зразків дорожніх знаків та дорожньої розмітки, а також введення нових термінів – таких, як «газон», «острівець безпеки», «денні ходові вогні», «маневрування», «регулювальник», «удосконалене покриття». 

 

Також для зменшення ризику виникнення дорожньо-транспортних пригод на позаміських дорогах Правила дорожнього руху доповнено вимогою, згідно з якою в період з 1 жовтня по 1 травня транспортні засоби зобов’язані рухатися за межами населеного пункту у світлу пору доби із увімкненими денними ходовими вогнями чи ближнім світлом фар. 

 

Крім того, передбачено також посилення вимог до проїзду повз транспортні засоби з розпізнавальним знаком «Діти». У проекті змін до Правил дорожнього руху передбачено обов’язковість зниження водіями, що рухаються по суміжній смузі, швидкості, а у разі необхідності – здійснення ними зупинки для уникнення наїзду на дітей, що виходять з автобусу. 

 

Нововведення вступають в силу з 15 квітня 2013 року. 

 


 

БІОМЕТРИЧНІ ДОКУМЕНТИ

 

 

Українці отримають електронні паспорти. 

Нарешті зазнав офіційного оприлюднення Закон, що, ще перебуваючи на стадії законопроекту, спричинив багато галасу в інформаційному просторі України. 

 

Так, мова йде саме про Закон "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус", що в народі отримав назву "Закон про біометричні паспорти". 

 

Закон передбачає створення Єдиного державного демографічного реєстру (далі-Реєстр) – грандіозної за своїм масштабом бази даних про всіх мешканців України (не тільки про її громадян, а й осіб без громадянства, мігрантів, біженців тощо), до якої заноситимуться повні паспортні дані особи, а також інформація про неї з усіх відомчих баз даних, від міністерств до органів місцевого самоврядування, тобто фактично максимально повна інформація про особу. 

 

Закон містить перелік документів, що оформлятимуться із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру. 

 

При цьому в поле зору законодавців потрапили не лише паспорти (національні та для виїзду за кордон), а й низка інших документів, що посвідчують особу, зокрема: 

 

- посвідчення водія; 

 

- тимчасове посвідчення громадянина України; 

 

- посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон; 

 

- посвідки на постійне та тимчасове проживання та ін. 

 

ПАСПОРТ ГРОМАДЯНИНА УКРАЇНИ, за новим законодавством, матиме форму картки, що містить безконтактний електронний носій (так званий "чіп"). Оформлятиметься документ Державною міграційною службою всім особам, починаючи від народження та незалежно від віку, на кожні 10 років. 

 

Строк оформлення паспорта видається дещо тривалим - до 30 календарних днів з дня оформлення заяви-анкети на його отримання. Бажаючим отримати документ терміново все одно доведеться чекати до 10 робочих днів з дня оформлення відповідної заяви-анкети. 

Що стосується ЗАКОРДОННИХ ПАСПОРТІВ, то внесення до них біометричних даних (наприклад, відбитків пальців) має певні переваги. Так, по-перше, ускладнюється можливість їх підробки, по-друге – прискорюється процедура перетину кордону, оскільки скорочується час введення даних про особу, що перетинає кордон, до інформаційної системи. 

 

Однак, щоб мандрувати з дитиною – доведеться оформити на неї окремий паспорт. Строк дії закордонного паспорта осіб, які не досягли 16-річного віку, становитиме 4 роки, а "дорослого" паспорта - 10 років. 

 

Водночас Закон надає право особам відмовитись від отримання біометричних документів у зв'язку з їх релігійними переконаннями. 

 

Звертаємо увагу, що документи, які посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, видані до дня набрання чинності цим Законом, є чинними до закінчення строку їх дії та не підлягають обов'язковій заміні, окрім водійських посвідчень радянського зразка, які припинять свою дію з 1 січня 2014 року (п. 1 Перехідних положень Закону 

 

Закон України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" (N 5492-VI від 20.11.2012 р.) 

 

Офіційне опублікування: "Голос України" N 231 від 05.12.2012 р. 

 

Дата набрання чинності: 06.12.2012 р. 

 


 

Кримінальний процесуальний кодекс України

Кримінальний процесуальний кодекс України прийнято 13 квітня 2012 року; він набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування («Голос України» 19 травня 2012 року), тобто 19 листопада 2012 року. 
Згідно з новим КПК України: 
1. Адвокат перебував у другорядномуположенніпорівняно з всесильним прокурором. Де-факто змагальністьсторін у процесідотримана не була. До того ж, окрімпідтримання державного обвинувачення, прокурор виконував і слідчіфункції. Правозахисники не раз вказували на неправомірністьподібноїситуації. 
 
Захист та обвинуваченнязрівняноу правах. Захисникможепровадитивласнерозслідування, збиратидокази і представлятиїхусуді. Натомість прокурор позбавляється права санкції на арешт майна, обшук у нежитловихприміщенняхтощо. 
2.В якостізахисникадопускаються особи, якімаютьсвідоцтво про право зайняттяадвокатськоюдіяльністю в Україні та іншіспеціалісти в галузі права. Крім того, захисникамиможуть бути близькіродичіобвинуваченого, підсудного, засудженого, йогоопікуни та піклувальники. 
 
Захисникомпідозрюваного, обвинуваченогоможе бути виключно адвокат. Близькіродичі не можуть бути захисниками. 
3. Народнідепутати, кандидати у президенти та деякііншікатегоріїгромадянкористувалисьімунітетом при затриманні. 
 
Дозволяєтьсязатримання на 72 години будь-якогогромадянинаУкраїни, незалежновідйого статусу. 
4. Норма про суд присяжних, а також про суд «народнихзасідателів» де-юре існувала 
 
Ввведено суд присяжних. Суду присяжнихпідлягає та категорія справ, санкціящодоякихпередбачаєдовічнеув’язнення. Обвинувачений у скоєнні тяжкого злочинуматиме право вимагати для себе суду присяжних, котрі (у кількостітрьохосіб) доповнюватимутьтрійкупрофесійнихсуддів 
5.В якостізапобіжного заходу застосовувалосьвзяттяпідварту. Через це, українські СІЗО булипереповнені особами, підозрюваними у скоєнні нетяжких злочинів 
 
Вперше введено поняття «домашньогоарешту». Застосуваннятакоїміри дозволить суттєворозвантажитивітчизнянітюрми. Традиційнопіддомашнімарештоммають на увазізаборонузалишатидомівку. 
6. Суд мігвідправити справу на додатковерозслідування по причинінеповнотиабонеправильностідосудовогослідства, якщоцянеповнота не може бути усуненав судовому засіданні. Таким чином, справа могла «кружляти» по інстанціяхдоситьдовго. 
 
Ліквідованоінститутнаправленнясправи на додатковерозслідування. Якщо вина підсудного не доведена, суд зобов»язанийвинестивиправдувальнийвирок 
7. Підсудних в залі судового засіданняутримують у стаціонарнихметалевихзагородженнях гратами, хочаїх вина не доведена і згідноКонституціїУкраїни до набраннячинностіобвинувальнимвироком особи не вважаютьсявинними 
 
Створюютьсябільшгуманнімісця для утриманняпідсудних: «грати» замінюють на огорожізісклаабооргскла. 
8. Щирекаяттяпідсуудноголишепом»якшуючаобставина. Протезаконодавчоподібнаобіцянкакрімбільшм’якоговироку оформлена не була. 
 
Запроваджені угоди: 

- про примиренняміжпотерпілим та підозрюванимчиобвинуваченим (щодокримінальнихпроступків, злочинівневеликоїчисередньоїтяжкості та у кримінальномупровадженні у формі приватного обвинувачення 
- між прокурором та підозрюваним про визнання винуватості може бути укладена у провадженні щодо кримінальних проступків, злочинів невеликої чи середньої тяжкості, тяжких злочинів, внаслідок яких шкода завдана лише державним чи суспільним інтересам. Укладення угоди про визнаннявинуватості у кримінальномупровадженні, в якомубере участь потерпілий, не допускається. 
 

Закон, що забороняє куріння в громадських місцях, 
вступає в силу 16.12.2012 року 
 

24.05.2012 р. Верховною радою Українибулоприйнято Закон України «Про внесеннязмін до деякихзаконівУкраїнищодовдосконаленняокремихположень про обмеженнямісцькуріннятютюновихвиробів». 
 

 
Зазначений Закон вступає в силу з 16.12.2012 р. 
 

 
Законом розширеноперелікмісць, де забороняєтьсякуріннятютюновихвиробів, а такожелектронних сигарет і кальянів: 
 

 
1) у ліфтах і таксофонах; 
 
2) у приміщеннях та на територіїзакладівохорониздоров’я; 
 
3) у приміщеннях та на територіїнавчальнихзакладів; 
 
4) на дитячихмайданчиках; 
5) у приміщеннях та на територіїспортивних і фізкультурно-оздоровчихспоруд та закладівфізичноїкультури і спорту; 
6) у під’їздахжитловихбудинків; 
7) у підземних переходах; 
8) утранспортізагальногокористування, щовикористовується для перевезенняпасажирів; 
9) у приміщенняхзакладівресторанногогосподарства; 
10) у приміщенняхоб’єктівкультурногопризначення; 
11) у приміщенняхорганівдержавноївладитаорганівмісцевогосамоврядування, іншихдержавнихустанов; 
12) на стаціонарнообладнанихзупинкахмаршрутнихтранспортнихзасобів. 

 
Законом, також, передбачається, що власник, уповноважені ним особи або орендарі відповідних споруд чи окремих приміщень зобов’язані відвести спеціальні місця для куріння, сумарна площа яких не має перевищувати 10 відсотків загальної площі відповідної споруди чи приміщення, обладнані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму. 
За розміщенняпопільничокабокуріння у приміщенняхзакладівресторанногогосподарствапередбачається штраф відоднієїтисячігривень до десяти тисячгривень. Невідведенняспеціальнихмісць для куріння, необладнанняїхвитяжноювентиляцієючиіншимизасобами для видаленнятютюновогодимутакожкарається штрафом відоднієїтисячігривень до десяти тисячгривень. 

 
Екологічний податок: новели Податкового кодексу України 
Ще в минуломуроці у суб’єктівгосподарюваннявиникала проблема сплатиекологічногоподатку, встановленогоПодатковим кодексом України. 
 
Так, Державнаподаткова служба вказувала на те, щоплатникамиекологічногоподатку за розміщеннявідходівбуливсісуб’єкти, на територіїякихтимчасовозберігалисявідходи, навітьзанаявностідоговору з організацією по вивозусміття. Простішекажучи, всі на чиїйтериторійбулорозміщенохоча б один контейнер для сміття. 
В грудніминулого року ДПС нарештіпогодилася з думкоюМінприроди, видавши Наказ від 11.12.2011 р. №258, у якомувказала, щоурни і контейнери для зберіганняпобутовихвідходів не є місцямиїх остаточного видалення і не відносяться до спеціальновідведенихмісць і об'єктів для зберіганнявідходів. 
08.06.2012 р. направлено на підпис Президенту України Закон України «Про внесеннязмін до Податкового кодексу Українищодоудосконаленнядеякихподаткових норм», якимвносятьсязміни до ст. 240 ПК України і вказується, що «Не є платникамиподатку за розміщеннявідходівсуб'єктигосподарювання, якірозміщують на власнихтериторіях (об'єктах) відходи як вториннусировину». 

 
Закон України «Про внесення змін до Сімейного кодексу України щодо підвищення шлюбного віку»
 
08 квітня 2012 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Сімейного кодексу України щодо підвищення шлюбного віку». Згіднозізмінамишлюбнийвік для чоловіків та жінок в Українівстановлюється у 18 років. Діяцього Закону не поширюється на осіб, які подали заяву на реєстраціюшлюбу до набраннячинностіцим Законом. 
Окрім того, на сьогодні, особі, яка досягла 16 років, за їїзаявоюзарішенням суду, може бути надано право на шлюб, якщо буде встановлено, щоцевідповідаєїїінтересам (ч. 2 ст. 23 СК України). Нагадаємо, що до 08.04.12р. шлюбнийвік для жінок становив 17 років, а для чоловіків 18 років, а вік особи, якійможе бути надано право на шлюб - 14 років. 
Збільшеноперелік майна, що є особистоюприватноювласністюдружини, чоловіка. 
13 червня 2012 року набрали чинностізмінивнесені до статті 57 Сімейного кодексу України на підставі Закону України «Про внесеннязмін доСімейного кодексу Українищодо майна, що є особистою приватною власністюдружини, чоловіка» від 17 травня 2012 року № 4766-VI, якимирозширеноперелік майна, що є особистою приватною власністю кожного з подружжя. 
Так, з набранням чинності відповідних змін житло, набуте нею, ним за час шлюбу внаслідок його приватизації відповідно до Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» та земельна ділянка, набута нею, ним за час шлюбу внаслідок приватизації земельної ділянки, що перебувала у її, його користуванні, або одержана внаслідок приватизації земельних ділянок державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, або одержана із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених Земельним кодексом є особистою приватною власністю дружини, чоловіка.
 


Новели антикорупційного законодавства:
зміни у порядку подання декларацій
Відповідно до ст.1 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» суб’єктами декларування є особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (посадові особи юридичних осіб публічного права). Зазначені особи відповідно до ст.12 цього Закону зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати за місцем роботи (служби) декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік.
З 1 січня 2014 року набрали чинності норми Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», які регламентують питання контролю за поданням декларацій.
Новими положеннями є те, що суб’єкти декларування, які звільняються або іншим чином припиняють діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подають декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.
Крім того зазначені суб’єкти декларування зобов’язані протягом одного року подавати за своїм останнім місцем роботи (служби) декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік.
З метою забезпечення відкритості та прозорості діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, уповноваженими підрозділами проводяться:
1) перевірка фактів своєчасності подання декларацій;
2) перевірка декларацій на наявність конфлікту інтересів (конфлікт інтересів - суперечність між особистими майновими, немайновими інтересами особи чи близьких їй осіб та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи невчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень);
3) логічний та арифметичний контроль декларацій.
Перевірка факту своєчасності подання декларації здійснюється протягом п’ятнадцяти робочих днів з дня, у який така декларація повинна бути подана.
Перевірка декларації на наявність конфлікту інтересів суб’єкта декларування здійснюється протягом тридцяти днів з дня подання декларації і полягає у порівнянні службових обов’язків суб’єкта декларування з його та членів його сім’ї фінансовими інтересами.
Логічний та арифметичний контроль декларації здійснюється протягом тридцяти днів з дня подання декларації у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, відповідальним за формування державної податкової політики, та Міністерством юстиції України.
У разі виявлення під час перевірки декларації арифметичних або логічних помилок уповноважений підрозділ невідкладно письмово повідомляє про це відповідного суб’єкта декларування, який має право протягом п’яти днів з дня отримання такого повідомлення подати уповноваженому підрозділу письмове пояснення та/або виправлену декларацію.

 

 

Форма входу
Корисні посилання
Національна дитяча гаряча лініяНаціональна гарча лінія
Календар
«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
1. Відмінно
2. Добре
3. Непогано
4. Жахливо
5. Погано
Всего ответов: 155
Друзі сайту
Статистика

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0